Mediatycoon Malone aast op SBS

De Amerikaanse mediatycoon John Malone wil met zijn Discovery Communications SBS Broadcasting van Sanoma en John de Mol overnemen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat melden goed ingevoerde bronnen aan .

Malone is bestuurder en grootaandeelhouder van Discovery en heeft onder meer Liberty Global (UPC en straks ook Ziggo) in handen. Hij heeft maar één strategie en dat is de komende tijd flink verder groeien op de tv-markt.

Discovery is al geruime tijd aan het investeren en nam vorig jaar de Scandinavische SBS-zenders over van het Duitse ProSiebenSat.1. Dit jaar kreeg Discovery de meerderheid van Eurosport (actief in 54 landen) in handen.

In Nederland is Discovery Communications eigenaar van Discovery Channel en TLC. 


Sanoma laat weten dat haar strategie gericht is op consumentenmedia in Finland en Nederland, inclusief SBS. &;En die strategie is niet gewijzigd.&; Talpa meldt eveneens stellig dat het belang niet te koop is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie