Martinair's Dreamtravel magazine

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is gek op gesponsorde formats, kijk naar programma's als Het Blok, Erik zoekt een huis en nu ook Dreamtravel.

Martinair sponsort het laatste programma waarin gewone mensen naar een droombestemming worden meegenomen. Deze week alweer de vijfde aflevering, maar het programma is - zoals een goed sponsored format betaamt - ook onderdeel van een platform, bestaande uit een en ditmaal ook een .

Doelgroep: De hardwerkende, goed verdienende Nederlander die naar verre bestemmingen wil, op mooie locaties, in luxe hotels. Het betere werk, dus.

Op de website de keuze uit een aantal thema's, zoals gezin, droomreizen, short breaks, honeymoon, wellness etcetera.

Dan is er nog de online glossy, zo kan het dus ook! Mooi gedaan hoor. Bekijk de tweede uitgave. Het digitale magazine is ontwikkeld door , het bedrijf dat ook de boekingen doet voor het Dreamtravel-onderdeel van Martinair.

Ik kreeg deze week de tweede uitgave in huis en kan nog een derde of vierde verwachten, maar continuering hangt daarna volgens Martinair af van voldoende conversie.

Nikki Lanceen, projectleider marketingcommunicatie bij Martinair, legt uit: 'Dit komt niet in de plaats van de online nieuwsbrief. Zo'n magazine is namelijk erg duur, de kosten zijn vele malen hoger dan een online nieuwsbrief, het moet daarom ook wat opleveren.'

Arbeidsintensief, dat wellicht wel, maar duur? Met advertenties van Calvin Klein, Guess en Hema fotoservice, en vast enkele bijdragen van de toeristenbureaus van La Palma, Trinidad & Tobago en Barbados voor al die leuke content in het blad?

Op dit moment ontvangen meer dan 100.000 mensen het magazine, de adressen zijn via vorige off- en online acties verzameld, daarnaast kunnen Martinair-reizigers tijdens het vliegen een formuliertje invullen om het magazine te mogen ontvangen.

Het platform is ontwikkeld door , de TV-serie telt 12 afleveringen en geldt als aanjager voor de website.

Dreamtravel op televisie is in principe eenmalig, maar zou volgens Martinair een vervolg kunnen krijgen, mits het voldoende rendement oplevert. De resultaten (hoeveel stoelen hebben we online weggezet) worden over een half jaar bekeken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie