Lange tijd werd gedacht dat een datingbedrijf achter de campagne zat. Maar de actie voor Marnix is uitgevoerd door JCDecaux. De buitenreclame-exploitant wil hiermee de kracht en het effect van buitenreclame aantonen. 'Als een onbekend persoon al dergelijke respons kan creëren, dan kun je wel nagaan wat er gebeurt met een campagne voor een (bekend) product of merk', aldus JCDecaux.
'Buitenreclame maakt als geen ander medium deel uit van het dagelijks leven. Het is het eerste medium dat mensen zien als ze de straat opgaan. Met slechts een afbeelding en een paar goed gekozen woorden op onze Billboards kun je hét onderwerp van gesprek worden op straat, op kantoor en in de media', zegt Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland. 'En die paar woorden op onze billboards kunnen leiden tot een stortvloed aan reacties op social media. Dat blijkt wel uit de Marnix campagne.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!