Het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan een nieuw online platform waar de merken Adformatie.nl, MarketingOnline.nl, CommunicatieOnline.nl, MolBlog en MobileMarketing.nl samenkomen. De bezoeker – of die nu werkzaam is in communicatie, marketing, reclame of media – profiteert straks van de brede en rijke kennis die wij hebben over het vak. En het oog wil ook wat, dus we hebben het design grondig aangepakt.
Wat is er precies nieuw:
- Volledig responsive: De nieuwe site is op mobiel, tablet en desktop optimaal toegankelijk.
- De look & feel: het design is compleet vernieuwd, newsier en we maken gebruik van meer beeld.
- Drie homepages, één platform: Adformatie.nl, MarketingOnline.nl en CommunicatieOnline.nl geven toegang tot alle content die Adfo Groep biedt.
- Channels: op de nieuwe sites geven de homepages het overzicht. We gaan werken met channels om de diepte in te gaan. Alle artikelen worden overzichtelijk samengebracht en gebundeld in die channels. De channels zijn: Reputatie, Intern/Change, Business, PR, Social en Carrière.
- 250 bloggers: Nieuws en blogs staan op de nieuwe sites door elkaar heen. We hebben de beste experts - 250 over de drie sites - gevraagd of ze hun kennis, inspiratie en meningen via ons platform willen delen. De redactie blijft uiteraard bovenop het nieuws zitten.
Tijdens de verbouwing blijft de winkel open
De meeste werkzaamheden hebben achter de schermen plaatsgevonden. Voordat we live kunnen, moet een aantal dingen worden afgerond en daar zal trouwe MarketingOnline.nl-bezoeker wel iets van merken. Zo is het vanaf maandag even niet meer mogelijk op artikelen te reageren. Ook kunnen bezoekers zich niet meer registreren.
Dit is gelukkig maar tijdelijk, alles voor het goede doel. We hebben ons het afgelopen jaar bezig gehouden met de vraag: wat wil de bezoeker? We hebben veel gesproken met mensen uit het vak en daaruit is gebleken dat onze lezers alles willen: soms diepgang, praktische tips en learnings uit het buitenland, dan weer nieuws, verstrooiing of roddels dichtbij huis. Het ene moment snel geïnformeerd worden, op het andere moment inzoomen op een bepaald onderwerp. Het nieuwe platform moet in die behoeften gaan voorzien.
Dit is pas het begin. Het nieuwe publicatieplatform is het fundament van waaruit we verder gaan bouwen. De bezoeker kan straks zoals hij gewend is vacatures, events en campagnes op de sites vinden. De komende weken worden al deze onderdelen vernieuwd, net als de webshop. In de eerste maanden van 2014 wordt een stevig kennisplatform aan de sites toegevoegd waarbinnen de bestaande databanken met gegevens over bureaus en cases worden gebundeld in een nieuwe, geïntegreerde intelligence-omgeving voor de gehele Adfo Groep. En zo blijven we doorbouwen en verbeteren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!