Marketeers gaan meer inzetten op digitale activiteiten

Mobile en online video grootste potentiële groeimarkten in digital.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

13 oktober, tijdens het worden de resultaten van de jaarlijkse Grote Marketing Enquête bekendgemaakt en toegelicht. 

Op MarketingOnline lichten we in aanloop naar het congres deze week alvast enkele tipjes van de sluier.

Corporate website of actiematige sites

De meeste digitalemarketingactiviteiten concentreren zich nog altijd op de corporate website of actiematige sites. E-mailmarketing, socialemediamarketing en zoekmachinemarketing worden daarna het meest ingezet.

In voorgaande jaren kende de top vier doorgaans dezelfde samenstelling.

Waar nu nog hoofdzakelijk sprake is van consolidatie, wordt voor de nabije toekomst wel weer een uitbreiding verwacht van digitale activiteiten.

Dat geldt met name voor mobile marketing (34 procent) en online video advertising (32 procent), in voorgaande jaren ook al de grootste verwachte groeimarkten.

Bij die uitbreiding hoort zeker de aanpassing van digitale campagnes aan de devices van de consument en diens context.

Inmiddels passen zes op de tien marketeers dat principe al toe of zijn daar mee bezig, tegen vijf op de tien in 2014 en vier op de tien in 2013. 

Het Grote Marketing Congres vindt 13 oktober plaats tijdens het

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie