13 oktober, tijdens het Grote Marketing Congres worden de resultaten van de jaarlijkse Grote Marketing Enquête bekendgemaakt en toegelicht.
Op MarketingOnline lichten we in aanloop naar het congres deze week alvast enkele tipjes van de sluier.
Corporate website of actiematige sites
De meeste digitalemarketingactiviteiten concentreren zich nog altijd op de corporate website of actiematige sites. E-mailmarketing, socialemediamarketing en zoekmachinemarketing worden daarna het meest ingezet.
In voorgaande jaren kende de top vier doorgaans dezelfde samenstelling.
Waar nu nog hoofdzakelijk sprake is van consolidatie, wordt voor de nabije toekomst wel weer een uitbreiding verwacht van digitale activiteiten.
Dat geldt met name voor mobile marketing (34 procent) en online video advertising (32 procent), in voorgaande jaren ook al de grootste verwachte groeimarkten.
Bij die uitbreiding hoort zeker de aanpassing van digitale campagnes aan de devices van de consument en diens context.
Inmiddels passen zes op de tien marketeers dat principe al toe of zijn daar mee bezig, tegen vijf op de tien in 2014 en vier op de tien in 2013.
Het Grote Marketing Congres vindt 13 oktober plaats tijdens het 24Festival.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!