Premium

Marcel Hartog stapt over van Publicis naar JWT Amsterdam

De executive creative director krijgt samen met Bas Korsten de creatieve leiding over de afdeling Think.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Marcel Hartog (48) was de afgelopen acht jaar executive creative director van Publicis en maakte daar prijswinnende campagnes voor de Landmacht, Randstad, SIRE, vanAnaarBeter, Fonds Slachtofferhulp, Bloemen.nl, PostNL, Stichting ALS Nederland, Renault en het Mauritshuis.

Na een start in mediaplanning en marktonderzoek bij VNU koos Hartog voor het creatieve vak. Hij begon in januari 1992 als copywriter bij het toenmalige Result DDB Amsterdam, stapte na dik 8,5 jaar over naar PMSvW/Y&R en was bijna 4 jaar creative director en partner bij N=5, voordat hij in maart 2007 executive creative director werd bij Publicis.

Bas Korsten noemt Hartog een van de beste creatieven van Nederland, die ‘heeft bewezen dat hij grote merken richting en onderscheid kan geven. Daarnaast is Marcel iemand met wie ik samen nog meer vorm kan geven aan de grote creatieve ambities van JWT Amsterdam. Ik heb heel veel zin in onze samenwerking.’

Hartog: ‘JWT Amsterdam is aan alle kanten aan het groeien. Zowel zakelijk, inhoudelijk, als creatief. En ik kan er aan het werk met een aantal goede bekenden.’

Arjan Kapteijns, ceo Publicis Groep Nederland, reageert als volgt op het vertrek van Hartog: ‘Acht jaar is een hele mooie periode en Marcel heeft in die acht jaar met zijn teams Publicis creatief op de kaart gezet en fantastisch mooi werk voor onze opdrachtgevers kunnen en mogen maken. Hij laat dan ook een sterke creatieve vloer achter. Daar danken we hem van harte voor. Tegelijkertijd kijken we ook vooruit en zien in deze ontwikkeling een extra kans om een nieuwe en sterke impuls te geven aan onze visie waarin creativiteit, technologie en data nauw verweven zijn.’

 

 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie