Met de overgang van Pieterse verwelkomt Ogilvy na Kelly Philipse (ex-Alfred) opnieuw een senior strategy director.
De twee komen onder het bewind van chief strategy officer Daan Remarque, die zelf in november 2015 TBWA\Neboko verruilde voor Ogilvy.
Affiniteit met telecombranche
Pieterse werkte bij N=5 voor merken als ABN Amro, KPN en Mercedes-Benz en was de vaste hand op het merk Telfort, dat werd omgevormd van 'platte prijsvechter, naar rijk voordeelmerk' waarvoor hij werd bekroond met een Gouden Effie. In totaal verzamelde Pieterse met zijn teams 5 Effie's, 2 Exprix's, 2 Gouden Loeki's en 10 SAN Accenten. Eerder was Pieterse werkzaam in diverse marketingrollen bij KPN.
‘Ik volg Marc al een aantal jaren en ben bijzonder blij dat hij ons strategieteam komt versterken', vertelt Remarque opgetogen. 'Vanuit zijn exacte achtergrond is hij sterk in analyse en structuur, maar hij heeft ook een goed gevoel voor creativiteit. Dat maakt hem zeer waardevol voor ons bureau en onze klanten’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!