Lowres Creative Studio is de ‘one man studio’ van Jop Quirindongo. Hij werkt naar eigen zeggen 'op het snijvlak van digital- en identity design'. Hij was vorig jaar nog partner bij Dog and Pony en werkte toen ook aan de identiteit van de Embassy of Dutch Creativity. Quirindongo: 'De organisatie wilde de identiteit dit jaar hergebruiken en was het niet meer dan logisch dat ik dat weer zou doen.'
Wat is het idee achter de identiteit?
De huisstijl van de Embassy of Dutch Creativity is gebaseerd op De Stijl; een kunstbeweging uit Nederland, opgericht in 1917. In die tijd veranderde er veel in de maatschappij, onder andere op het gebied van filosofie en wetenschap. De kunstenaars van De Stijl vonden dat zij moesten meebewegen in deze radicale verandering. Eigenlijk staan we nu weer op zo’n punt. Van de techbedrijven tot de reclamewereld: het hele creatieve vak is aan het veranderen.
Ben je zelf ook in Cannes, en wat is je agenda daar?
Vorig jaar was ik voor het eerst in Cannes en dat beviel prima. Ik heb de Oranjeborrel en de Creative Social lunch in mijn agenda staan. Verder ben ik veel bij de Embassy te vinden uiteraard. En de rest zien we daar wel.
Wat kunnen we in de toekomst van jou en Lowres verwachten?
Ik vind het interessant als er binnen een project techniek en (identity)design dicht bij elkaar komen. Ik hoop dat die lijn aan het einde van dit jaar langzamerhand zichtbaar wordt in mijn portfolio. En toffe samenwerkingen; die zouden er zomaar eens aan kunnen komen dit jaar.
Credits:
Concept identiteit, grafisch ontwerp: Jop Quirindongo (Lowres Creative Studio)
Ontwerp Paviljoen: Leo Q - i.s.m. Roel Elsinga (Studio Lichtjaar)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!