Het jongetje in de nieuwe Lidl-reclame was al eerder te zien in de commercial waarin Lidl zichzelf promoot als supermarkt die al 5 jaar op rij de beste in groente en fruit is. Daarin is het opgroeiende jongetje te zien terwijl hij bananen eet.
De nieuwe commercial moet voor het voetlicht brengen dat Lidl vanaf nu alleen nog 100% verantwoord geteelde bananen verkoopt mét het Rainforest Alliance keurmerk. De campagne werd ontwikkeld door Etcetera. De campagne is behalve op tv ook te zien en te horen op de raido, in de winkel en in huis-aan-huismedia.
Gastrollen in de commercial zijn weggelegd voor een vlinder en lieveheersbeestje. De campagne gaat zondag 24 mei van start.
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Raymond van Schaik & Robert Hagendoorn
Account: Irene Harte & Fabienne Molleman
Strategie: Paul van Kuilenburg
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Daniel Dow
Opdrachtgever: Erik Hogenboom en Jorieke de Vries (Lidl)