Klantinformatie belangrijk voor digitale investeringen

IAB Europa laat met de uitkomst van het laatste 'metrics en key performance indicators (KPI's) bulletin' zien dat merkadverteerders meer willen weten over hun klanten om investeringen in digitale kanalen te vergroten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Merkadverteerders noemen levensstijl, gedrag van mediaconsumptie en de positie van de klant in het beslissingsproces tot aankoop de belangrijkste factoren om relevante advertising op het juiste moment bij de klant te kunnen brengen. 

Uit het onderzoeksrapport komt naar voren dat het vooral belangrijk is voor merkadverteerders om te kunnen meten of hun digitale investering wordt terugverdiend. Om de planning en de integratie van verschillende mediatypen te verbeteren, worden de resultaten uit online onderzoeken naast media specifieke onderzoeken gelegd. Hieruit blijkt dat elke mediatype belangrijk is, maar dat de integratie met televisie nog steeds iets belangrijker wordt geacht, dan met andere mediatypen. 

Een andere belangrijke uitkomst is dat bedrijven meer moeten &;connecten&; met hun klanten en dat de waarschijnlijkheid tot reactie en de aantallen fans en volgers verhoogd moeten worden. Dit is nu net zo belangrijk als traditionele KPI&;s als brand awareness, advertising recall en koopintentie. 

Voor het volledige onderzoeksrapport klikt u op .

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie