Merkadverteerders noemen levensstijl, gedrag van mediaconsumptie en de positie van de klant in het beslissingsproces tot aankoop de belangrijkste factoren om relevante advertising op het juiste moment bij de klant te kunnen brengen.
Uit het onderzoeksrapport komt naar voren dat het vooral belangrijk is voor merkadverteerders om te kunnen meten of hun digitale investering wordt terugverdiend. Om de planning en de integratie van verschillende mediatypen te verbeteren, worden de resultaten uit online onderzoeken naast media specifieke onderzoeken gelegd. Hieruit blijkt dat elke mediatype belangrijk is, maar dat de integratie met televisie nog steeds iets belangrijker wordt geacht, dan met andere mediatypen.
Een andere belangrijke uitkomst is dat bedrijven meer moeten 'connecten' met hun klanten en dat de waarschijnlijkheid tot reactie en de aantallen fans en volgers verhoogd moeten worden. Dit is nu net zo belangrijk als traditionele KPI's als brand awareness, advertising recall en koopintentie.
Voor het volledige onderzoeksrapport klikt u op deze link.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!