Bij de lancering van het .sucks-internetdomein afgelopen maart, werd breed gedacht dat het wel eens schade zou kunnen toebrengen aan grote merken. Denk aan abnamro.sucks, mcdonalds.sucks en ajax.sucks. Veel merken (meer dan 6 duizend), sloegen bij de lancering dan ook 2500 dollar stuk om ‘hun’ domein te claimen en zo mogelijke ellende te voorkomen. Losgeld. Maar meer vindingrijke bedrijven onderzoeken meer creatieve manier om .sucks te gebruiken.
Data die uit Google Trends zijn te halen, wijzen uit dat veel ondernemers en/of marketeers zoeken op ‘merknaam + sucks’ om te zien wat consumenten over hun merk zeggen. Richard Winslow, brand director bij een Britse domein registrator vind ‘sucks’ dan ook een sterk sleutelwoord. Hij zegt dat moedige bedrijven hun .sucks-domein niet alleen moeten opkopen om in een digitale la weg te stoppen, maar er juist een website mee moet verwezenlijken om feedback te verzamelen van ontevreden klanten. Winslow: ‘Het biedt een kans om de service aan je klanten te verbeteren.’
Maar er zijn meer toepassingen te bedenken. De assurantietussenpersoon Greg Sasine onderscheidt zich van de grijze assurantiepersonenmassa met de website LifeInsurance.sucks. Hij richt zich daarmee op mensen die geen zin hebben in gladde praatjes van dito salestypes.
Nog meer voorbeelden van (mogelijke) toepassingen: CysticFibrosis.sucks (nog under construction), de site van de Cystic Fibrosis Foundation, de sites van stofzuigermerken Dyson en Hoover (zuigen = suck) en de site van de mobiele applicatie This Meeting Sucks!, waar mensen op anonieme basis kunnen zeggen wat ze van die !#*%$#*%!^^!#!-vergadering vonden (nog available).
Meer mogelijkheden en toepassingen bij Bloomberg
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!