De inschrijving voor de Epica Awards is geopend: het prijzenfestijn waarbij internationale journalisten de winnaars bepalen. Met de campagne ‘Geen vooroordelen. Geen excuses’, die bestaat uit verschillende Youtube-video’s, wil de organisatie duidelijk maken dat bureaus en merken niet kunnen wijzen naar bevooroordeelde juryleden of heersende bureau-politiek als ze geen award winnen.
De campagne is ontwikkeld door Cloudfactory en het Spaanse Be Sweet Films was verantwoordelijk voor de productie van de films.
‘Provoceren’
Julio Alvarez, creative director Cloudfactory, vindt dat de campagne een interessant perspectief biedt doordat deze de werkelijkheid reflecteert. ‘Creatieven die in jury’s zitten gebruiken vaak het excuus dat ‘het merendeel van de juryleden van een concurrerend bureau was’ of iets dergelijks. Met dat gegeven zijn we gaan spelen en willen we een beetje provoceren.’
Geen Excuses-video: #Agency-talk
‘Creatieven geen monopolie op creativiteit’
Sandeep Chawla, managing director Cloudfactory, wijst erop dat terwijl creatieven worden betaald om creatieve oplossingen te ‘bedenken’, journalisten die de industrie verslaan perfect in staat zijn om baanbrekende ideeën te herkennen. ‘We hebben geen monopolie op creativiteit.’
Geen Excuses-video: BTS-talk
Insturen Epica Awards
Er kan tot 8 oktober worden ingezonden voor de Epica Awards.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!