De Kickstarter-campagne loopt nog tot morgen 11:30. Oprichtsters Dorit Roest (25, foto rechts) en Myrthe Stapper (25) willen een online marktplaats opzetten waarop influencers (bloggers, vloggers en social media fanaten) en bedrijven op eerlijke en efficiënte wijze samenwerkingen aan kunnen gaan met elkaar.
TIM’s Kickstarter campagne is onderdeel van de TEDx Amsterdam Women Startup Awards, waarbij The Influencers Movement is genomineerd als één van de drie finalisten.
Bekende nationale én internationale influencers zoals blogging en social media experts Mike Allton, Aaron Lee en Charly Suter hebben op social media onder de hashtag #JOINTIM al aangegeven achter TIM te staan. Met het streefbedrag van minimaal 10.000 euro kan een eerste versie van het online platform gebouwd worden. In totaal is er 150.000 euro nodig om het hele project te financieren.
The Influencers Movement maakt zich hard voor influencers en bedrijven die op dit moment bij samenwerkingen te veel tijd kwijt zijn met de zoektocht naar relevante matches, of buitensporig veel geld moeten afstaan aan bemiddelingsbureaus. Influencers leveren bijvoorbeeld momenteel gemiddeld 40 procent van hun inkomsten in aan media- en pr-bureaus ter compensatie van de bemiddeling. Daarom bedachten Roest en Stapper een centraal en open platform waarop niet alleen een marktplaats wordt aangeboden, maar bedrijven ook voor een scherp tarief gebruik kunnen maken van alle tools die nodig zijn om een samenwerking efficiënt te managen.
TIM belooft influencers dat ze al hun inkomsten daadwerkelijk zelf mogen houden en bedrijven nog slechts een minimale investering in geld en tijd kwijt zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!