De uitslag van de Top en Flop van 2005 is bekend: grote winnaar is iDEAL. De nieuwe standaard voor internetbetalingen van de banken Rabobank, ABN Amro, Postbank en ING kreeg maar liefst 40 procent van de stemmen.
De afgelopen maand kon u op www.marketing-online.nl bepalen welke in de Top of Flop-rubriek gepresenteerde productintroductie de Top van 2005 was, en welke de Flop. De competitie bleek een gelopen race voor iDeal. Een tweede plek is ingeruimd voor PerfectDraft (21 procent), de Unox Stamppotten (14 procent) nemen een derde plaats in.
De Flop van 2005 laat een opmerkelijke uitslag zien: PerfectDraft staat hier bovenaan met 26 procent, gevolgd door Oral B Brush Aways (14 procent) en de Gillette M3 Power (11 procent).
De thuistapinstallatie van Inbev en Philips kon in september vorig jaar nog rekenen op 82 procent Top-stemmen, maar kennelijk heeft de rechtszaak die Heineken vlak voor introductie aanspande, stof doen opwaaien. Rene Bergmans, marketingmanager Inbev Nederland, zegt hierover: 'De rechstzaak kwam op een gevoelig moment, zo vlak voor de introductie. Maar na de positieve uitspraak begon de verkoop pas echt goed. De hele gebeurtenis heeft achteraf gezien voor een groei in de merkbekendheid gezorgd.'
Inbev moest in december apparaten uit het buitenland laten komen, naar eigen zeggen om aan de enorme vraag te voldoen. Bergmans: 'Ook de produktie van de PerfectDraftvaatjes kan de vraag niet bijbenen. We hebben daarom een oproep aan de consument gedaan om de vaatjes zo snel mogelijk weer in te leveren, en over enkele weken starten we in de Dommelsche Bierbrouwerij met een nieuwe, extra produktielijn voor PerfectDraft.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!