Honig bestaat 150 jaar en viert dat met een grote actie voor de voedselbank

Het merk organiseert een benefietactie en trakteert 150.000 maaltijden Spaghetti Bolognese

Het oer-Hollandse merk Honig (onderdeel van Kraft Heinz) bestaat dit jaar 150 jaar. Om dat te vieren start het merk een maatschappelijk relevante actie: een grootschalige campagne voor de voedselbanken.

Benefiet-diner

De campagne heet . Centraal onderdeel van de campagne zijn &;Benefiet-etentjes&;, waarbij Honig consumenten vraagt om geld in te zamelen voor de voedselbanken door etentjes te organiseren.

René Froger

Op Honig.nl staan tips en recepten voor het diner. Al het geld dat met deze actie ingezameld wordt gaat naar de voedselbanken. En deelnemers die de meest originele foto van hun benefiet-etentje via social media met de hashtag posten, maken kans op deelname aan het diner op 20 maart, ter afsluiting van deze campagne. René Froger, ambassadeur van de voedselbanken, zal hier als gastheer aanwezig zijn. In onderstaande video vertelt Froger waarom hij zich inzet voor dit goede doel.

Volgens de organisatie is de actie bedoeld om Nederlandse consumenten actiever te betrekken bij het werk van de voedselbanken. Honig steunt de voedselbank al jaren.

150.000 maaltijden

Naast de opbrengst van de benefietetentjes, krijgen de voedselbanken sowieso 150.000 kant en klare, houdbare maaltijden Spaghetti Bolognese van Honig. Verder schenkt het merk voor elke verkochte Honig Maaltijdmix uit een voedselbankdisplay een tweede exemplaar aan het goede doel.

Honig voert naar aanleiding van het 150-jarig bestaan op korte termijn een herpositionering van het merk door. Lees binnenkort een interview met Trix van Vleuten en Anniek Dijkman van Honig over deze merkoperatie. &;Bescheiden trots is gepast!&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie