Het oer-Hollandse merk Honig (onderdeel van Kraft Heinz) bestaat dit jaar 150 jaar. Om dat te vieren start het merk een maatschappelijk relevante actie: een grootschalige campagne voor de voedselbanken.
Benefiet-diner
De campagne heet #samenaantafel. Centraal onderdeel van de campagne zijn 'Benefiet-etentjes', waarbij Honig consumenten vraagt om geld in te zamelen voor de voedselbanken door etentjes te organiseren.
René Froger
Op Honig.nl staan tips en recepten voor het diner. Al het geld dat met deze actie ingezameld wordt gaat naar de voedselbanken. En deelnemers die de meest originele foto van hun benefiet-etentje via social media met de hashtag #samenaantafel posten, maken kans op deelname aan het #samenaantafel diner op 20 maart, ter afsluiting van deze campagne. René Froger, ambassadeur van de voedselbanken, zal hier als gastheer aanwezig zijn. In onderstaande video vertelt Froger waarom hij zich inzet voor dit goede doel.
Volgens de organisatie is de actie bedoeld om Nederlandse consumenten actiever te betrekken bij het werk van de voedselbanken. Honig steunt de voedselbank al jaren.
150.000 maaltijden
Naast de opbrengst van de benefietetentjes, krijgen de voedselbanken sowieso 150.000 kant en klare, houdbare maaltijden Spaghetti Bolognese van Honig. Verder schenkt het merk voor elke verkochte Honig Maaltijdmix uit een voedselbankdisplay een tweede exemplaar aan het goede doel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!