Eerder lanceerde het automerk een interactieve video, waarin de gespleten persoonlijkheid van de nieuwe Type R wordt benadrukt. In de video kan met één druk op de knop gewisseld worden tussen een scene van een man die zijn kinderen van school haalt en een scene van diezelfde man die 's nachts weg racet bij een misdaad.
Naast de interactieve video bestaat 'The Other Side' campagne uit een game-competitie. #fbid=VVk8z5rdLfl" target="_blank">Xbox vraagt gebruikers van de populaire racegame Forza om video's van hun snelste en spannendste rondjes op de Nürburgring te uploaden op het shareplatform van Xbox. Uiteraard in de nieuwe Honda Type R.
Op 31 december roepen de merken tien winnaars uit op het Microsoft Xbox YouTube en Facebook kanaal. De prijzen zijn Xbox Live subscriptions ter waarde van 60 dollar en de onbetaalbare erkenning als racekoning.
Relatief onbekend terrein voor de adverteerder
Hoewel de mate van interactie die met user-generated gaming footage bereikt kan worden bekend is, maken nog weinig adverteerders gebruik van dit platform. Op het Xbox Upload platform zullen gedurende de competitie advertenties te zien zijn van Honda en alleen video's met daarin de nieuwe Type R maken kans op prijzen.
Gameplay footage en videoblogging gelden als de twee snelst groeiende segmenten in de online videomarkt. Voorheen was het lastig om gameplay footage op te nemen, maar de nieuwe Xbox One en Playstation 4 consoles hebben deze mogelijkheid standaard ingebouwd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!