Eerder maakte hoofdredacteur Ronald Ockhuysen tegenover Adformatie bekend dat Het Parool op zijn 75e verjaardag een nieuw uiterlijk krijgt en inhoudelijk veranderd.
De verzetskrant heeft naar eigen zeggen in de loop der jaren wat van zijn rebelse karakter verloren. Met de vernieuwde positionering wil de krant internationale allure combineren met Amsterdamse bravoure. Niet alleen het logo en de vormgeving zijn veranderd, ook de inhoud van de krant en de redactie hebben een verdiepingsslag gemaakt.
Typografische campagne
Met een typografische campagne wil Het Parool zichzelf neerzetten als de ‘hoofdkrant van Nederland’. De serie bestaat uit meer dan dertig advertenties variërend van ludieke, scherpe tot soms kritische kopregels die ingaan op de nieuwe krant, de actualiteit of op specifieke locaties en gebeurtenissen. Daarnaast wordt er niet alleen geadverteerd op bijna alle reclamedragers die in Amsterdam te vinden zijn, maar zijn deze ook te zien op prominente gebouwen in de stad door te ‘wildbeamen’.
De advertenties zijn geheel in zwart-wit vormgegeven, waardoor ze het ware krantgevoel op moeten wekken. Omdat er wordt afgewisseld tussen zwarte advertenties met witte typografie en andersom valt de serie nog meer op in het straatbeeld. Er wordt zelfs buiten de landsgrenzen geadverteerd, met een gigantisch billboard op Times Square in ‘New Amsterdam’.
De campagne start op 10 februari, de dag dat het nieuwe Parool wordt gelanceerd.
Het Parool verheft nieuws tot kunst:
Het Parool en zomaar twee andere kranten:
Het Parool is herboren:
Het Parool is een goede investering:
Credits
KLANT: Het Parool
MARKETING MANAGER: Cornel van Buuren
J. WALTER THOMPSON AMSTERDAM
THINK
CREATIE: Bas Korsten, Ruben van Dijk, Mats Wilke, Guney Soykan
DO
BUSINESS DIRECTOR: Lisa Mérelle
CONCEPT PRODUCER: Linda Jansen
MAKE
DESIGNER: Wim Sohl
MOVIEMAKER: Tim Arnold
PRODUCTIEMAATSCHAPPIJ: Sound/Music: Jasper Boeke (Studio Boeke)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!