HEMA heeft voor reclamedoeleinden packshots nodig die worden gebruik in diverse kanalen, van website tot en met folders. Het warenhuis verwacht dat de in-house beeldbewerkers minder uren nodig hebben om de ‘vrijstaand” geschoten beelden te bewerken, zodat er meer beschikbaar komt tijd voor campagnematige fotografie.Tegelijk is Hema het eigen modellenbureau hemasupermodel.nl gestart zodat ook de modefotografie in eigen beheer wordt genomen.
Wereldwijd merk
Doordat de contentstudio is ondergebracht in het HEMA support office, zijn de te fotograferen samples dichtbij beschikbaar en kan er snel een beeld worden geschoten. Manager Content Janneke Kragt: ‘We zullen in deze studio omnichannel beelden maken die in alle kanalen gebruikt kunnen worden. Dit kan met onze eigen studio nu nog sneller en efficiënter gebeuren.'
Door met eigen stylisten en fotografen te werken, verwacht HEMA bovendien dat het voor reclame-uitingen meer greep kan houden op de eigen beeldstijl. HEMA-ceo Tjeerd Jegen noemt HEMA Studio daarom een 'logische vervolgstap' op de ambitie van HEMA om een wereldwijd merk te worden. Al onze producten worden door onszelf met liefde ontworpen en nu worden dus ook de beelden van deze prachtige producten door onszelf gecreëerd.'
Graag wil ik mij aanmelden als jullie eerste supermodel!