Zo kunnen fans tijdens aansprekende wedstrijden - via #ChampionTheMatch - in contact komen met een legende uit de voetbalsport en vinden ze exclusieve content op Twitter en Facebook.
Vorig jaar lanceerde Heineken voor het eerst een digitale campagne waarmee je via #ShareYourSofa 'the road to the final' kon volgen. In de nieuwe campagne ligt de nadruk meer op storytelling. Vanaf de knock-out fase van de Champions League is er elke speelweek een nieuwe verhaal te volgen rond een legend, wedstrijd en locatie. Ruud Gullit zat bijvoorbeeld vast in een chalet en Patrick Kluivert moest halsoverkop op zoek naar een nieuwe locatie om de wedstrijd te kunnen volgen.
Succes van digitale campagnes
Volgens Sandra Soskic, Co-ceo van DDB & Tribal Amsterdam, begrijpen adverteerders steeds beter dat televisie niet langer het 'hoofd' advertentiemedium is. Soskic: '#ChampionTheMatch is een goed voorbeeld van een geïntegreerde, moderne campagne met positieve resultaten.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!