De Telegraaf bericht dat bierbrouwer Heineken van zijn geloof af stapt. Het concern heeft vergevorderde plannen om naast bier ook koffie en thee te verkopen in de horeca.
Nederlanders blijken steeds minder bier te drinken en om dat verlies goed te maken, wil de brouwer deze stap nemen. De afgelopen jaren heeft het bedrijf onderzocht of het naast het haalbaar en zinvol is om behalve bier en frisdrank ook thee en koffie te gaan verkopen.
De grote vraag is of ze dit onder het merk Heineken gaan doen. Ik geloof het niet, want Heineken levert naast de diverse biermerken via dochter Vrumona al frisdranken als Pepsi, Gatorade, Dr Pepper, Schweppes en 7 Up (onder licentie) en Crystal Clear, Sisi, Royal Club, JOY, Sourcy en Climax (eigen merken) aan zijn vele horecagelegenheden.
Nu lijken koffie en thee dus aan het Heineken-assortiment te worden toegevoegd. Op die manier kan de brouwer ook aan de liefhebbers van deze dranken die de 'Heinekenrestaurants en kroegen' bezoeken, verdienen. Volgens bronnen is op het immense complex van de Heineken-brouwerij in Zoeterwoude een waar democentrum met koffie ingericht. Afgeschermd voor pottenkijkers zouden kasten en vitrines vol met de nieuwe Heinekenwaar staan.
Een zegsman van Heineken bevestigt dat wordt gekeken naar de mogelijkheden om naast bier ook koffie en thee aan de kroegen te leveren. ?Daar zijn we al jaren mee bezig." De woordvoerder wilde verder niet ingaan op details. ?Half januari gaan we er meer over vertellen."
Wat zal de boodschap in januari zijn? Koffie onder het Heineken merk? Ik denk niet dat dat een goede lijnextensie is voor Heineken dat toch een echt biermerk is. Maar wat vinden jullie Top of Flop?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!