Halal produceerde de film in coproductie met Vice Media.
Na de première is Prins te zien in tien Amerikaanse steden en op Video on Demand. Regisseur Sam de Jong, producenten Gijs Kerbosch en Gijs Determeijer en co-producent Sjoerd Raaijmakers zullen aanwezig zijn bij de Amerikaanse première van de film.
'Prins doet het zo goed, omdat het een overschrijdende film is. Daarmee bedoel ik dat zowel jonge, als oude mensen de film waarderen', aldus Gijs Determeijer, executive producer bij Halal. 'Voor een debuutfilm - van zowel de regisseur, als ons - scoorden we veel goede recensies in kranten en andere media. We hebben daarbij veel hulp gehad van de publiciteitskracht van Vice, waardoor we mede de film aan Amerika hebben weten te verkopen.'
100% Halal wordt Halal
Naast het Amerikaanse debuut, verandert 100% Halal zijn naam in Halal. Determeijer: ‘We gekozen voor de naam Halal, omdat 100% lastig door te voeren is in online en internationale communicatie. In de volksmond spraken de meeste mensen al over "Halal" en wij vinden Halal een sterke naam die nog steeds de lading dekt: puur en perfect.'
Met de naamsverandering kreeg ook het logo een nieuw jasje, werd de site verbeterd en betrok het productiehuis in januari een nieuw pand. Mr. Boonstra is verantwoordelijk voor het ontwerp van het nieuwe logo en daarnaast ontwikkelde hij in samenwerking met Festina.xxx de nieuwe site.
Het nieuwe logo, met een knipoog naar de 'pause & play-button' en de rgb-kleuren.
Determeijer: 'Daarnaast zijn we een partnerschap aangegaan met dotAmsterdam en hebben wij het domein halal.amsterdam geclaimd. Amsterdam is een belangrijk internationaal creatief merk aan het worden waar we graag aan mee willen bouwen. Bovendien wonen en werken de meeste van onze makers er.’
Nieuw talent
Halal voegt een aantal nieuwe talenten bij zijn team. Mr. Boonstra, Michiel ten Horn, Jeroen Houben, Mea Dols de Jong (publieksfavoriet op IDFA) en Emma Westenberg hebben zich aangesloten als regisseurs.
Qua fotografie breidt Halal uit naar de modekant met Elza Jo, Sophie van der Perre en Lotte van Raalte. Verder gaan Bonne Reijn (styling, casting, concepting) en Mariella Kröll (mode-agent) aan de slag voor Halal.
In de komende editie van Adformatie magazine is een uitgebreid interview te lezen met Gijs Determeijer.