Volmer is twee à drie dagen in de week actief als directeur bij de uitgever van sportcontent, waaronder Helden magazine en het online Helden-platform. Hij licht toe: ‘Per september adviseer ik een aantal mediabedrijven. Ik kende Barbara Barend al wat langer en ik vind Helden een mooi product, waarvan ik denk dat het zich goed verder kan ontwikkelen.’
Volmers taak is om met het team – dat inmiddels uit achttien personen bestaat – een uitgeefstrategie neer te zetten. ‘We gaan kijken naar de frequentie van het magazine, dat nu vier keer per jaar uitkomt, en naar hoe we online het merk verder kunnen versterken. Helden heeft goodwill in de markt en veel vertrouwen van de sporters.’
Helden is eigendom van de familie Barend (Barbara en Frits). Helden magazine kwam met terugwerkende kracht per 1 januari 2014 in handen van de familie. De titel zat eerst bij Sanoma, dat een minderheidsbelang had. In het voorjaar van 2014 werd er een online platform omheen gebouwd.
Frank Volmer vertrok vorig jaar november bij Telegraaf Media Groep (TMG).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!