Het product is vergelijkbaar met andere energiedranken, zoals Red Bull. Vooral de hoge dosis cafeïne zorgt voor een oppepper. Maar de positionering wijkt sterk van de bestaande merken. Kopers van Blow krijgen naast het poeder namelijk een spiegel en een namaakcreditcard. De ‘verheerlijking van de drugscultuur’ heeft in de VS, Engeland en België al tot veel ophef geleid.
Verontwaardiging komt in Nederland ook uit de hoek van het Jellinek en het Trimbos Instituut. Dat stelt dat de fabrikant van Blow cocaïne ten onrechte voorstelt als ‘sexy product’.
Gola wil cocaïnegebruik helemaal niet verheerlijken, valt te lezen in de Gazet van Antwerpen. ‘We willen ons onderscheiden, dat is alles. We doen het op deze manier omdat we willen spotten met een lifestyle uit de jaren ‘80. Het is tongue-in-cheek en de volwassenen waar we op mikken begrijpen dat.’
De perskit die correspondenten in de VS ontvingen leek precies op een staaf verpakte cocaïne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!