En dat is goed nieuws! Want alles wat goed is heeft een boek. Jamie Oliver heeft een boek, Madonna en Obama. En tegenwoordig hebben Badr Hari, Beatrix en zelfs Marc Oosterhout een boek. Jezus heeft een boek. De ADCN, SAN en Esprix hebben een boek. En dan zou de prijs der prijzen geen boek hebben. Zal even lekker worden. Ondenkbaar. Sterker, de prijs der prijzen verdient het boek der boeken. Dat heurt bij de Effie. Als beloning voor al die adverteerders die geloven in het rendement van reclame. Als beloning voor al die bureaus die pas tevreden zijn als hun creativiteit vruchten afwerpt. Als beloning voor de schrijvers die naast hun reguliere werk nachtenlang hebben doorgehaald om een overtuigende case te schrijven. En als beloning voor de juryleden die hun expertise ter beschikking hebben gesteld aan de reclamewetenschap. Dus deed de VEA een ultieme last-minute poging om het Effieboek 2013 toch van de grond te krijgen. Adformatie deed mee, vele VEA-leden en ook een aantal BVA-leden. Met als resultaat een 60 pagina’s tellend, glimmend naslagwerk met alle 36 inzendingen, de winnaars, interviews met de juryvoorzitters en het nieuws over de Effie-index. Het Effieboek laat zich niet wegbezuinigen. Dat laat zich alleen nog verrijken met nog meer cases, een nog mooiere uitreiking en volgend jaar een primetime tv-programma met Annemarie en Louis van Gaal. Om met John de Manager de spreken: succes is een keuze.
Namens de VEA, Dick van der Lecq
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!