Dat het beperkte (lees: roze) speelgoedaanbod voor meisjes niet alleen in Nederland voor ergernis zorgt, bewijst de nieuwe commercial van GoldieBlox, een speelgoedmerk met als missie to disrupt the pink aisle and inspire the future generation of female engineers.
In een aanstekelijk filmpje, ondersteund door een aangepaste versie van het Beastie Boys-liedje ‘Girls’, zien we drie meisjes die niet onder de indruk zijn van een tuttige speelgoedreclame op televisie en aan de slag gaan met huishoudelijke artikelen en speelgoed om een enorme Rube Goldberg machine te bouwen.
GoldieBlox Rube Goldberg Machine 'Girls' Commercial
GoldieBlox CEO Debbie Sterling, zelf technisch opgeleid aan Stanford, verbaasde zich over het gebrek aan vrouwen in haar studierichting. Met het speelgoed van GoldieBlox wil zij een inventief vonkje laten ontsteken bij jonge meisjes door het aanbod van voornamelijk roze prinsessenproducten aan te vullen met constructiespeelgoed.
Commercial credits:
Creative Director: Beau Lewis
Machine Creative Director: Brett Doar
Film Director: the Academy
Executive Producer: GoldieBlox Inc
In een eerdere commercial van GoldieBlox was al te zien hoe een leger van meisjes het de 'pink aisle' in Toys 'R Us bezette.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!