Wie vorige week door Shoreditch High Street (Oost-Londen) liep, ontdekte ene mysterieuze vliegtuigdeur. Die vormt de toegangspoort tot een avontuur waarin bezoekers een bliksembezoek brengen aan het hedendaagse Nederland. Voorbijgangers betreden via de deur een levensgroot decor waar theateracteurs laten zien wat er in Nederland te beleven valt.
Zo vaar je bijvoorbeeld mee door de grachten, ga je op fietstocht en loop je door de tulpenvelden. Ook Vincent van Gogh neemt je mee op avontuur.
Marketingactie
De show is een marketingcampagne van Easyjet, in samenwerking met Schiphol en het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC Holland Marketing). Bureaus VCCP en Bearded Kitten ontwikkelden de actie. De vliegtuigdeur stond op 14 en 15 oktober in Londen. De stunt is onderdeel van 'Why not?', een grotere campagne waarmee de vliegmaatschappij Europese vluchten wil promoten.
Explore Europe with easyJet... #WhyNot? - 2016 TV ad
HollandCity-strategie
Sandra Ishmael van het NBCT: 'De campagne past perfect bij onze HollandCity-strategie doordat we de bezoekers erop wijzen verder te kijken dan de stadsgrenzen van Amsterdam. De virtuele beleving brengt de essentie van ‘Holland’ over en laat er geen twijfel over bestaan waarom Nederland nog steeds zo’n belangrijke bestemming is voor bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!