Hybris ziet de volgende trends:
? Het gebruik van multichannel-oplossingen voor zakelijke gebruikers gebaseerd op een enkele data- en prijsinformatiebron groeit.
? Websites worden socialer en gebruiksvriendelijker. Dit komt door de inzet van meer web 2.0 toepassingen.
? Er wordt meer gebruik gemaakt van catalogi met intuïtieve functionaliteiten zoals het omslaan van pagina's.
? Statistieken worden beschikbaar gemaakt zodat internetwinkeliers het niveau van service en concurrentiepositie kunnen vergelijken en aanpassen.
? Er ontstaan meer download mogelijkheden door functionaliteiten zoals software as a service (SaaS)
? Webwinkels zullen verder integreren met fysieke winkels. Online bestellen van producten en offline ophalen en of ruilen bij de winkel.
? Internationale betalingsmogelijkheden waaronder het doorberekenen van belasting en opstellen van leveringstermijnen.
? Cross-selling, adverteren binnen winkels van partners of het plaatsen van offline ads. Omdat advertentie bestedingen op het internet steeds verder groeien.
? Uitgebreidere catalogi maken die zijn gebaseerd op de "long-tail" om zo klanten meer keus te bieden.
Volgens CEO van hybris, Adriel Ludi, wordt de online shopper steeds veeleisender. Dit zorgt ervoor dat detailhandelaars meer voorzieningen moeten treffen. In 2008 zullen consumenten nieuwe technologieën verwachten om het online wikelen te vereenvoudigen. De lat wordt op deze manier nog hoger gelegd voor retailers. Hybris verwacht dat 2008 een uitdagend jaar wordt voor zowel retailers, consumenten en e-commerce-experts.
Bron: Hybris / Lewis
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!