Doorstart Pitch heet Pitchit

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Weet u het nog? User generated opinieblad Pitch ging in april vorig jaar failliet, en kreeg afgelopen herfst een online doorstart op .

Nu plannen de burgerjournalisten een nieuwe lancering in april, middels de site .

Format blijft in grote lijnen hetzelfde: het 'Nederlandstalige opinieplatform', zoals het zichzelf noemt, richt zich op de doelgroep van twintigers. Die mogen op Pitchit hun mening ventileren over de toekomst van Nederland, leven in Europa, of de wereld.

Rupert Parker Brady (39) blijft hoofdredacteur. Polle de Maagt (student en medewerker ) wordt de nieuwe marketingmanager. De Maagt hield gisteren een presentatie tijdens een GVR kennismiddag over User Generated Content, waar hij het concept Pitchit even aanstipte.

Rupert Parky Brady zat ook in de zaal. Hij vergeleek het vernieuwde concept met de burgerjournalistenformule van : 'We willen ook die kant op, zij het dat Skoeps zich richt op snel nieuws, en Pitchit op opinie en achtergronden.'

De site gaat half april van start, maar de ruwe 'betaversie' is nu al te bekijken. De afgelopen maanden is volgens Parker Brady hard gewerkt om de techniek kloppend te maken, de komende weken zal de site en de content worden geoptimaliseerd.

Pitch werd in het najaar van 2005 gelanceerd en in eerste instantie als combinatie van publieksmaandblad en website uitgegeven, maar dat format bleek veel te duur. Al het geld ging op aan print en personeel. Al na een half jaar trok de investeerder zich uit het project en in april 2006 werd het failissement uitgesproken.

Oud-eigenaar Elderik Meulman bleef eigenaar van de domeinnaam Pitch.nl, zodat de nieuwe eigenaar, investeerder Niek Hofman, verder moest onder de naam Pitchmedia.nl. De redactie werd deels overgenomen door o.a. het Instituut voor Media en Informatie Management van de Hogeschool van Amsterdam.

Het nieuwe Pitchit-team bestaat naast Parker Brady en de Maagt onder andere uit (eindredacteur) en de moderatoren Boris Nihom (25) en Milos Labovic (27). Internetbureau maakte de site, reclamebureau Habbekrats ontwikkelde de campagne en het logo.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie