De eerste:
Wendy Clark, Coca-Cola's president frisdrankmerken en strategische marketing voor Noord-Amerika.
Tot januari van dit jaar dan, toen nam ze tot 6 april onbetaald verlof op om zich te storten op haar passie: politiek, en Hillary Clinton. Clark’s specialiteit: de jonge doelgroep, en social media. Clinton kwam ook met het nieuws naar buiten middels een tweet.
This account will be run by campaign staff from now on—but you’ll still see tweets from Hillary. They’ll be signed “-H.”
— Hillary Clinton (@HillaryClinton) 12 april 2015
Opvallend in deze tweet: de introductie van de ‘H’, die ook naar voren komt in het campagnelogo.
In haar Twitterbio beschrijft Clinton zichzelf eerst als Wife, mom, grandma, women+kids advocate. Daarna noemt ze haar politieke kunde (FLOTUS, Senator, SecState) maar ook een ‘hair icon en pantsuit aficionado’. En ze sluit af met ‘2016 presidential candidate. Tweets from Hillary signed –H’
Nummer 2:
Stephanie Hannon was director product management bij Google en overziet nu als chief technology officer de digitale werkzaamheden tijdens de campagne van Clinton. Campagnesite, apps en alle andere digitale tools. Bij Google bouwde ze tools ter ondersteuning van communicatie tussen communities, overheid en ngo’s. Zij is de big data –expert binnen het team van Clinton.
Andere teamleden zijn politiek strateeg Robby Mook en Kristina Schake, die het werkte aan het imago (en de kledingstijl) van Michelle Obama. Zo stuurde ze Obama op een shoppingtrip naar discounter Target in 2011, om haar te positioneren als een werkende moeder die ook op de centen let. En ze liet haar dansen in de Jimmy Fallon-show. In Amerika is men erg benieuwd hoe ze Hillary Clinton gaat neerzetten.
Mook zal een leidende rol spelen in de campagne. Hij valt op door zijn online onzichtbaarheid. Geen Facebook-account, en hij vergat het wachtwoord van zijn Twitter-account.
Bronnen: Washington Post, Brand Republic, Twitter
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!