Dat blijkt uit de derde jaarlijkse Digital Marketing Outlook (DMO) van de Society of Digital Agencies (SoDa). Het gaat om een enquête die is afgenomen onder meer dan 600 marketeers, bureaus en technologen.
Tachtig procent van de ondervraagde marketeers heeft de doelstelling het volume van digitale projecten te verhogen dit jaar. 43 Procent wil traditioneel betaalde media-investeringen verlagen.
69 pct van de marketeers zegt van plan te zijn kapitaal te investeren in sociale netwerken en applicaties, 43 pct wil investeringen in traditionele media te verlagen en 61 pct wil investeringen in earned media verhogen.
Ook aan social media professionals boven aan het lijstje van ‘hiring priority’ van marketeers in 2011.
De DMO bevat naast de enquête artikelen en case studies van SoDa-aangesloten bureaus wereldwijd, en commentaar van de DMO-adviesraad van senior marketeers en andere prominente experts.
Het rapport kan worden gedownload via http://societyofdigitalagencies.org/ of http://www.slideshare.net/sodaspeaks/society-of-digital-agencies-soda-2011-digital-marketing-outlook.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!