Onder de titel 'Dutch Design' werken Dutch Digital Agencies (DDA) en de organisatie van de Dutch Design Week net als vorig jaar samen voor een actief en integraal onderdeel van de internationaal bekende designweek.
Op zondag 19 oktober aanstaande geven digtal agencies TamTam, Mirabeau, Freshheads, MediaMonks en Rhinofly een kijkje in de digitale wereld en de totstandkoming van diensten in het Klokgebouw in Eindhoven. Het programma biedt een mix van nieuwe ontdekkingen, toekomstvisies en inspiratie voor de bezoekers van de Dutch Design Week.
Wat is de rol van digital binnen Dutch Design? Zeker nu het steeds meer integreert in ons dagelijkse leven. Want digital gaat verder dan alleen de smartphone, tablet of computer. Het is onderdeel van alles om ons heen: The Internet of Everything. Onder leiding van dagvoorzitter Krijn Schuurman zal verder ingegaan worden op the internet of things, de ontdekkingsreis naar het surrealisme via je hersengolven, design for change, een interactief skatepark, hoe disruptors de wereld veroveren en de digital design topopleiding. De middag wordt afgesloten met een paneldiscussie over Dutch Digital Design waar experts van MediaMonks en Bert Hagendoorn aan deelnemen.
Adjan Kodde, bestuurslid DDA: 'Iedereen doet steeds meer digitaal. Achter de schermen werken designers aan oplossingen door anders en innovatief naar bestaande oplossingen te kijken. Hoe komen disruptieve ideeën, concepten en bedrijven tot stand? De leden van DDA willen het publiek graag kennis laten maken met deze ontwikkelingen. Wij willen de bezoeker de wereld van morgen en onze visie daarop laten zien.'
De Dutch Design Week is met ruim 180.000 bezoekers en 1.800 ontwerpers uitgegroeid tot een van de de grootste creatieve events van Nederland. Op 85 verschillende locaties in Eindhoven kan het publiek zich van 18 tot en met 26 oktober verdiepen in grensverleggende ideeën, werken en oplossingen van de meest innovatieve ontwerpers. De Dutch Design Week laat design in al zijn disciplines en facetten aan bod komen.
Dutch Digital Agencies (DDA) staat sinds 2002 voor de meest toonaangevende digitale bureaus van Nederland. De Nederlandse digitale industrie innoveert en professionaliseert in toenemende mate. DDA werkt als een branchevereniging en kennisplatform in deze groeiende branche. Het richt zich op de technologische ontwikkelingen en het game-changing werk dat in Nederland dagelijks gemaakt wordt. DDA is daarmee een aanspreekpunt voor digitale bureaus, opdrachtgevers, pers, arbeidsmarkt en opleidingen.
Kosten voor een passe-partout voor de Dutch Design Week zijn €17,50. Toegang tot het event op zondag 19 oktober (15.00 - 18.00) is kosteloos voor wie zich inschrijf via info@dutchdigitalagencies.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!