De voordelen van SMS Advertising

Door de vele media aandacht voor ‘Pingen’ lijkt SMS zijn langste tijd te hebben gehad. Nieuwjaarsdag 2010 bracht ons echter wederom een SMS record. 70 miljoen SMS-berichten werden er verstuurd (5 miljoen meer dan het jaar daarvoor). Een recenter voorbeeld: KPN heeft kort na afloop van de WK-wedstrijd Nederland-Brazilië 800.000 sms'jes verwerkt per 5 minuten.Niet eerder werd na een WK-wedstrijd zoveel ge-sms't in Nederland. SMS’en is dus populairder dan ooit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ping
Toch lijkt het of de jeugd allemaal aan het ‘pingen’ is. Deze service werkt echter momenteel alleen nog de duurdere high-end toestellen (Blackberry, iPhone, een enkele Samsung en alleen onderling). Daarnaast kunnen consumenten alleen pingen tussen toestellen van hetzelfde merk en dien je een flat fee mobiel internet te hebben om onbeperkt gratis te kunnen ‘pingen’. Met het stijgende mobiel internetgebruik, zullen services als ‘Ping’, ‘What’s App’ en ‘Krypton’ wel steeds populairder gaan worden.

SMS Advertising
SMS is nog steeds een van de populairste mogelijkheden op de telefoon en tevens een ideaal kanaal om als adverteerder je doelgroep te bereiken. Uiteraard kent iedereen wel de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle SMS campagne: ‘Relevantie’ & ‘Optin’.

Voordelen SMS Advertising:
- SMS is snel inzetbaar
- SMS is direct leesbaar (je hoeft niets in te stellen of te downloaden)
- SMS is zeer persoonlijk
- Consument heeft telefoon bijna altijd bij zich
- Iedereen (bijna iedereen) weet hoe SMS werkt
- SMS wordt bijna altijd gelezen
- SMS werkt op elk telefoontoestel
- SMS is niet locatiegebonden
- SMS is niet tijdsverbonden
- SMS heeft geen (of nauwelijks) creatie- & ontwikkelingskosten
- SMS biedt direct responsmogelijkheid
- Effect van SMS met call to action is vaak snel te zien
- Respons is hoger dan alle andere mediakanalen
- SMS kan als kickstarter werken voor downloadable conten
- Bij gebruik van database met postcodes biedt SMS de mogelijkheid om Location based berichten te versturen

Bovenstaande voordelen ten opzichte van andere (mobiele) media geven goed weer dat SMS nog steeds een ideaal advertising instrument is.

Voorbeeld van SMS Campagne in combinatie met MMS met unieke code

SMS Gebruiks Cijfers [VS en Wereldwijd]

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie