Steeds meer adverteerders gebruiken mobile games om hun boodschap duidelijk te maken of om awareness voor hun product of merk te creeren.
- Door de entertainment waarde van games wordt je merk op een positieve manier onder de aandacht gebracht bij de consument.
- Een branded mobile game biedt de mogelijkheid om vaak een betere en langdurige awareness bij de consument te krijgen.
- Met Branded Mobile games kunnen consumenten een langdurigere interactieve evaring met je merk opdoen.
- Veel branded mobile games geven de speler de mogelijkheid om hun score via social media, zoals Twitter en Facebook te delen en werkt hierdoor viraal.
- Wanneer je als gebruiker moet registreren om een mobile branded game te kunnen spelen, kan een adverteerder leads genereren of ervaring opdoen voor toekomstige marketing acties.
- Voor mobile game ontwikkelaars bieden branded mobile games een nieuwe inkomstenbron en de mogelijkheid om de game kostenloos aan de consument te bieden. Premium Mobile Games worden immers zeer beperkt gedownload en daardoor is het moeilijk om er daadwerkelijk geld aan te verdienen.
Branded Mobile Games worden meestal gratis aangeboden. Red Bull Airrace is hierin uitzondering.Een extreme sport als Airracing past goed bij het merk Red Bull en is precies wat deze adverteerder wil uitstralen
Om de gevaren van zon onder de aandacht te brengen heeft Fight Cancer/ KWF brengt een ludieke mobile game ontwikkeld.
Volkswagen laat je een gratis testrit maken in de nieuwe Polo. Deze mobile game is meer dan 2,5 miljoen keer gedownload. De ontwikkelingskosten van deze game waren hoger dan 100.000 euro.
Uiteraard geen racegame voor biermerk Warsteiner, maar een 'luchtig' ballonspel.
Fanta-branded tennisgame met gebruik van een QR-code
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!