Adage maakte een lijstje van populaire cadeautjes in de VS, die echter te weinig schapruimte kregen om aan de grote vraag te kunnen voldoen.
Met stip op 1:
Een Black and Decker moersleutel die op batterijen werkt.
Home Depot deed het gereedschap in de aanbieding en prees het aan in een televisiecommercial. Maar vergat daarbij de voorraad aan te passen... Gevolg: ontzettend veel mensen grepen dit jaar mis.
Online bestellen kon men ook vergeten: Toen bleek dat een online winkel de moersleutels voor 17,99 dollar verkocht (ondanks een adviesprijs van 35), werden de sleutels massaal opgekocht om direct weer in de verkoop te worden gegooid. Twee dagen na kerst werden de sleutels op eBay aangeboden voor 57,99 dollar. Het ding is trouwens nog steeds out-of-stock op Blackanddecker.com
Andere inkoop-miskleunen:
De Wii.
Maar dat apparaat was meteen na de lancering al uitverkocht in de VS.
TMX Elmo.
Een week voor kerst had 55 procent van de ouders de zoektocht naar deze Sesamstraat-pop al opgegeven.
HDTV's.
Retailers in de VS hebben aangegeven dat ze van deze televisies tien keer zoveel verkocht zouden kun-nen hebben, als ze ze maar in voorraad hadden gehad....
iPod's.
De bezoekcijfers van de iTunes websites waren vlak voor kerst 30 maal zo hoog als die van Microsoft's Zune.net.
Maar dat is Amerika. Heeft iemand hier eigenlijk nog misgegrepen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!