Ter gelegenheid van de lancering van de Renault Kwid, komt het automerk met een nieuwe campagne. Het bureau Neogama ontwikkelde voor de nieuwe Renault-SUV een campagne met in de hoofdrol de Hulk.
Een primeur, want nog nooit was deze Marvel-stripfiguur te bewonderen in een campagne van Latijns-Amerikaanse komaf. Het nieuwe model van het automerk zal deze maand worden gelanceerd op de Braziliaanse markt.
Voor het script van de commercial werkten Neogama en Renault intensief samen met Marvel voor een periode van vier maanden. De filmische campagne speelt zich af in Sao Paolo.
De Hulk en de Kwid van Renault passeren verschillende plekken in de stad, terwijl een satelliet uit de ruimte op het punt staat in te slaan. De route van de Hulk en de Renault moet de verschillende karakteristieken van een SUV benadrukken.
Om de campagnefilm nog realistischer te maken, was het Britse Framestore verantwoordelijk voor de postproductie. Dit bureau heeft in het verleden de special effects verzorgd voor onder andere Avatar, Harry Potter en Avengers: The Age of Ultron.
Credits
Bureau: Neogama
Klant: Renault
Chief Creative Officer: Alexandre Gama
Creative Director: Fabio Mozeli, Márcio Ribas
Copywriter: Marcelo Carvalho, Rafael Zoehler
Art Director: Gabriel Marcondes, Rommel Vaz
Productiehoofd: Mariah Bayeux
Producer: Paula Alimonda
Account: Fabio Losso, Rodrigo Moraes
Planner: Albano Neto
Media: Luiz Gini
Productiebedrijf: PBA CINEMA
Regie: Jonathan Gurvit
Co-regie: Santiago Dulce
Montage: Rami D'Aguiar
Postproductie: Framestore
Sounddesign: Satélite Áudio
Marvel: Chris Lisciandro, Greg Gustin
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!