De Beste Social Awards, een initiatief van het platform De Beste Social Media, zijn prijzen voor berichten, foto’s, video’s en campagnes van bedrijfsleven, overheden en andere instanties op social media. De beste berichten van het jaar kunnen worden ingezonden voor zeven categorieën, te weten: Beste Campagne, Beste Video, Beste Copywriting, Beste Webcare, Beste Design, Beste Inhaker en Beste Initiatief.
Inzenden kan vanaf 15 maart. Voor vier categorieën (Beste Merk, Slechtste Bericht, Beste BN’er en Beste Bericht van de Buurman) kan er niet worden ingezonden, maar kunnen volgers van De Beste Social Media wel suggesties doen. Samen met de suggesties van de jury zal De Beste Social Media een shortlist maken. De jury buigt zich erover en bepalen de genomineerden. Het publiek geeft uiteindelijk de doorslag.
Een opvallende nieuwe categorie is Beste Bericht van de Buurman. Hiermee maakt voor het eerst ook de online individu een kans op een felbegeerde award. Voor deze categorie is De Beste Social Media op zoek naar de meest grappige, herkenbare tweets, posts en berichten van particuliere gebruikers van social media.
De categorie Beste Campagne is in het leven geroepen om niet één post, maar een complete campagne op social media te bekronen. Verder is de categorie Beste Video toegevoegd, omdat videocontent de afgelopen jaren steeds belangrijker is geworden op social media. De laatste nieuwe categorie is Beste Initiatief. Voor deze categorie zoekt De Beste Social Media de mooiste maatschappelijk betrokken initiatieven waarbij de kracht van social media perfect wordt benut. Deze categorie is bedoeld voor goede doelen en stichtingen.
Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen, merkt op dat vernieuwing van De Beste Social Media Awards nodig is vanwege de continue veranderingen die plaatsvinden in de wereld van social media. 'Met de opkomst van bijvoorbeeld Snapchat is er weer een nieuw medium voor met name jongeren bijgekomen. De Beste Social Awards volgen de ontwikkelingen in dit snel veranderende landschap op de voet. Om die reden hebben we besloten om categorieën als Beste Campagne en Beste Video toe te voegen. Daarmee houden we de awarduitreiking actueel en relevant.'
De Beste Social Awards worden ondersteund door partners Adformatie, Twitter Nederland, Sales Care en Triple P Entertainment.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!