Iedereen die in de communicatiebranche werkt kent ze wel; de personeelsadvertentie achterin de Adformatie. Soms opvallend, meestal saai. De dochter van de schoenmaker loopt op een versleten leest, reclamebureaus zijn niet altijd even goed in hun eigen (personeels)promotie. Maar deze week zit er een briljante personeelsadvertentie in de Adfo. Een 'insert' van DDB Amsterdam.
De insert geeft ons inzicht in hoe de personeelsadvertentie voor DDB eigenlijk tot stand had moeten komen. In een (herkenbare) mailwisseling komen en passant even alle mooie klanten en de eisen voor de nieuwe mensen voorbij. Ook het feit dat je met toppers als 'Joris en Dylan' en Erik Falke aan de slag kunt ontsnapt niet aan de aandacht. De vorm en formaat (een paar opgevouwen witte A4-tjes) zijn enorm opvallend; het eerste dat je denkt is dat er per ongeluk iets is achtergebleven bij de drukker.
Ergens in de mailwisseling wordt er gelinkt naar de Magneet, wat mij betreft is die nominatie binnen. Nu die Account Director, DTP-er en het junior team nog...
(Een scan maken van deze advertentie lukte me helaas nog niet, misschien dat iemand anders zich geroepen voelt? Of hebben we allemaal de Adfo thuis?)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!