Dit zijn enkele conslusies uit de Mail Monitor Online, de grootste onderzoeksdatabase van dm-campagnes van Nederland.
In de Mail Monitor Online heeft PostNL de resultaten van acht jaar onderzoek naar brievenbusreclame samengebracht. Deze informatie is nu ook online toegankelijk. Zo is het mogelijk om benchmark-cijfers te bekijken of een eigen benchmark samen te stellen op basis van branche, onderwerp en/of doelstelling. Vervolgens kunnen de resultaten worden gedownload of gedeeld. De benchmark geeft inzicht in criteria als reclamebereik, gemiddelde leesduur, toename in kennis, interesse, sympathie en uiteraard respons en responsintentie naar aanleiding van een mailing.
DM Mediaplein, het kennis- en communityplatform van Post.nl, heeft de highlights uit het onderzoek samengevat in de whitepaper 'Hoe haal ik meer uit mijn direct mail'. Behalve een enorme hoeveel statistisch materiaal, bevat de whitepaper ook veel praktische tips die de adverteerder kan gebruiken om zelf een direct mail of huis-aan-huis uiting te verbeteren. Een onderdeel is bijvoorbeeld de afstemming tussen een mailing en de website; slechts 36% van de respondenten die nar aanlediing van een direct mail de bijbehorende website bezocht, vond deze relevant, zo blijkt uit de Mail Monitor.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!