Dat meldt het Belgische vakblad M&M (Media Marketing). Ze werkten ongeveer tien jaar voor Duval Guillaume. Bottez vertrekt naar het bureau Famous van Marc Fauconnier. Als executive creative director vormt ze samen met Iwein Vandevyver en Laurent Dochy het nieuwe creatieve directieteam. Bottez zegt 'met heel veel goesting' aan de nieuwe uitdaging te beginnen. 'In mijn gesprekken met Marc voel ik dat we twee ambities gemeenschappelijk hebben en dat is enerzijds de klanten van Famous famous maken en anderzijds ervoor zorgen dat Famous een plek blijft waar mensen gráág werken.'
Hantson wil de naam van zijn nieuwe werkgever nog niet prijsgeven.
Veel bekroond
Bottez en Hantson is een internationaal veel bekroond creatief duo. In 2013 stond ze bovenaan de lijst van ‘meest creatieve mensen ter wereld’ bij het Amerikaanse ‘Business Insider'. Bottez en Hantson waren recent onder meer creatief medeverantwoordelijk voor de eerste Cool Blue commercial, in samenwerking met 100% Halal. Bottez is dit jaar ook juryvoorzitter Print & Outdoor bij de ADCN.
Het duo wordt opgevolgd door Véronique Sels die van Publicis Group komt. Managing director bij Duval Guillaume, de Nederlander Alewijn Dekker (ex-DDB & Tribal Amsterdam), noemt haar 'de sterspeler van de Publicis Group'. Dekker over de zegetocht van Sels: 'Zij is haar carrière begonnen bij DDB Brussels, waar ze drie jaar op rij werd uitgeroepen tot beste copywriter van België. Na DDB heeft ze onder andere gewerkt bij TBWA Parijs en Air Brussels, om in 2010 toe te treden tot de Publicis Groupe als Chief Creative Officer van Marcel, en later Publicis Parijs. Ze heeft al meer dan tachtig internationale awards op haar naam staan, en bracht Marcel in 2011 naar bureau van het jaar bij Eurobest.'
Dekker zegt in een commentaar aan Adformatie:' Geoffrey en Katrien hebben veel voor Duval Guillaume betekend. Nu gaan we met Veronique Sels een nieuwe fase in, waar we met veel energie en plezier de volgende stap gaan zetten richting de enorme ambitie die we als bureau hebben: om volledig internationaal door te breken. Veronique is een van de ster spelers binnen de Publicis Group, en behoort tot de meest bekroonde en gerespecteerde creatieven ter wereld, dus ik ben enorm enthousiast over haar komst. Daarnaast zullen Koenraad Lefever en Dries de Wilde, het duo dat verantwoordelijk is voor het overgrote deel van de creatieve awards van Duval Guillaume, meer verantwoordelijkheid krijgen. Karel Vinck, al 10 jaar Managing Partner bij Duval Guillaume, zal zich op lokale klanten blijven focussen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!