Yv Corbeil, executive creative director van Dufresne Corrigan Scarlett (Parijs ) liet voor een groep marketeers een tatoeage op zijn rug zetten.
De actie was onderdeel van zijn presentatie voor Desperados International (biermerk van Heineken).
Peter J Hall, global marketingdirecteur voor Heineken Americas, vroeg Corbeil om zijn Heinekens marketingdirecteuren van de Noord- en Zuid-Amerikaanse markten te inspireren.
Corbeil is de bedenker van ‘Storywhispering’, een marketing- en communicatiefilosofie voor merkbouwen. Storytelling dus, maar er wordt wel meer participatie verwacht.
Het merk moet gaan leven voor de marketeers. De executive creative director gebruikte daarvoor geen Powerpointpresentatie, maar liet de marketingdirecteuren tijdens een sociale bijeenkomst ’s avonds in New York ‘ontvoeren’ in een gevangenisbus naar zijn presentatie. Om zo de beleving van biermerk Desperados mee te maken.
Zijn presentatie was zijn praatje terwijl de tatoeage van een beer op zijn rug (‘maverick’), die hij speciaal voor deze gelegenheid liet zetten, werd afgemaakt.
Corbeil: ‘Het merk moet tot “in your gut” worden gevoeld. Desperados is een levensstijl, een mindset.
‘Welk merk kan zijn doelgroep puur op de naam identificeren?’ Onze naam is een programma, een houding, een manier om te leven. Waar je ook bent ter wereld, iedereen weet wat een “desperado” is.'
Global marketingdirecteur Hall: ‘Ik wilde dat iedere senior marketeer van de “Americas”-markten Desperados onder de huid voelen’.
Zelfs voor een creatief merk als Desperados, meent Hall, ging deze '1AM-presentatie’ verder dan ooit, ‘het zorgde voor een onvergetelijke herinnering en had de juiste aansporing tot actie in zich’, aldus Hall.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!