Comm'pas verder als Bureau voor Merktactiek

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het had er alle schijn van en blijkt te kloppen: reclamebureau Comm'pas, dat gisteren zichzelf op te hebben geheven, gaat verder als Commpas Bureau voor Merktactiek.

Het bericht over de al dan niet vermeende opheffing van het Bredase reclamebureau Comm'pas, gisteren op Adformatie.nl, lokte wisselende reacties uit, varierend van lof tot afschuw.
In een tweede brief - na de brief over de opheffing van gisteren - schrijven Berry van Nes en Rob Aanraad van Comm'pas/Commpas vandaag wat velen al verwachtten: Comm'pas is niet ten einde maar gaat verder als Bureau voor Merkactiek, zonder ' in de naam en met een ander logo.
'Dit is niet alleen een cosmetische metamorfose', schrijven ze: 'De ontwikkelingen in de reclamebranche zoals we in onze brief van gisteren omschreven, zijn pure realiteit. Wat ons betreft is het tijd voor een nieuwe aanpak en daar hoort een nieuw soort bureau bij. Een bureau dat objectief en eerlijk omgaat met merken en in staat is de meest efficiënte oplossingen te vinden om de relatie tussen doelgroep en merk te versterken. Daarvoor is een bureau nodig dat verder gaat dan alleen de eigen discipline beschouwen als hét uitgangspunt voor iedere campagne. Een bureau dat begint bij de bron: de doelgroep. En vervolgens bekijkt hoe een merk zo slim en doelgericht mogelijk relevant gemaakt kan worden bij deze doelgroep.'
Vandaag wordt de telefoon bij Commpas wel opgenomen, anders dan gisteren. De telefoniste blijkt goed geïnstrueerd. Gisteren werd de telefoon inderdaad expres niet opgenomen, maar het was geen stunt, corrigeert ze, het was een 'statement'.
Ze verbindt door met Rob Aanraad die vertelt: 'We hebben gierend van het lachen op kantoor gezeten gisteren maar waren ook onder in de indruk van wat het los heeft gemaakt op Twitter en op Adformatie.nl. Het is een bevestiging van het feit dat je met een dergelijk statement discussie op kunt roepen. We hebben jarenlang als bureau in de luwte geopereerd. Met dit statement willen we niemand afvallen of affikken, maar dit is wel een tijd waarin veel achter dingen aangehold blijft worden en daar wilen we korte metten mee maken.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie