Commerciële zenders gezamenlijk op 50 procent

De commerciële omroepen hadden afgelopen week de helft van de kijkersmarkt in handen. Met een gemiddeld marktaandeel van 50 procent scoorden de commerciëlen 5,6 procent beter dan in week 47.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De groei ging uiteraard ten koste van de publieke omroepen die niet verder kwamen dan een gezamenlijk aandeel van 35 procent. RTL4 behaalde 17 procent, RTL5 4 procent en Veronica 10 procent. SBS6 en Net5 behaalden respectievelijk 11 en 6 procent. Toekomstige SBS-zender Fox kwam wederom niet verder dan 2 procent. Het best bekeken programma kwam wel bij de publieke omroepen vandaan. Het Journaal van 20.00 uur van afgelopen zondag trok ruim 2,7 miljoen kijkers, gevolgd door de 19.00 uur-uitzending van Studio Sport. Daarna komt Baantjer (RTL4).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie