Als alternatief voor disco flyers startte Jeroen van Glabbeek met zijn studiegenoot Gilbert Gooijers in 1999 een SMS bedrijfje Club Message om het vaste uitgaanspubliek tijdig te informeren over events via SMS berichten. Deze reclame SMS-berichten bleken erg succesvol. Na SMS diensten aan vele disco’s volgden andere bedrijven, waaronder goede doelen, ziekenhuizen, maar ook de Nederlandse SMS- voor het Eurovisie Songfestival. Momenteel heeft CM kantoren in vier landen, klanten in meer dan 195 landen en worden er per dag 3 miljoen sms’jes verstuurd.
Terwijl consumenten steeds minder SMS berichten naar elkaar versturen, blijkt zakelijke SMS nog steeds een groei markt. De omzet bedraagt 55 miljoen euro en er werken 140 mensen. De laatste jaren heeft het bedrijf uit Breda diverse branchegenoten overgenomen, waaronder Callfactory (van KPN), OneSixty en Paratel. CM viert hun 15 jarige bestaan in oktober.
Kijk voor meer informatie over SMS in dossier: SMS.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!