De bekende kaaszoutjes van Frito-Lay krijgen een eigen themarestaurant in New York. Volgende week kun je bij The Spotted Cheetah terecht voor Cheetos-gehaktballen, macaroni & Cheetos en cheesecake met een Cheetos-bodem.
Geïnspireerd door fans
Het tijdelijke restaurant is een idee van bureaus The Marketing Arm (onderdeel van Omnicom) en Ketchum. Ryan Matiyow, marketingdirecteur bij Frito-Lay, zegt zijn team geïnspireerd is door fans van de kaaszoutjes. Je kunt online namelijk talloze recepten vinden met Cheetos, van donuts tot sushi.
Een vleugje Cheetos
Van 15 tot en met 17 augustus kunnen fans allerlei Cheetos-gerechten uitproberen in het restaurant. De Amerikaanse tv-kok Anne Burrell stelde het menu samen en Matiyow en zijn team proefden alle gerechten. Hij vertelt in Adweek dat de ‘Flamin’ Hot and White Cheddar Mac ‘n Cheese’ hun favoriet is. ‘Het vleugje Cheetos geeft de macaroni extra smaak.’
Wie niet toevallig in New York is volgende week, kan vanf 15 augustus alle recepten vinden op de website.
Goud in Cannes voor het Cheetos Museum
Frito-Lay opende eerder een Cheetos Museum met bureau Goodby Silverstein & Partners. Die actie was eveneens geïnspireerd door fans, die online foto's delen van Cheetos met rare vormen. De creatieven zochten in duizende chipszakken naar Cheetos die lijken op iets anders. Zo vonden ze zoutjes die eruit zien als Abraham Lincoln en het monster van Lochness. Deze werden tentoongesteld in het Cheetos Museum. Met deze actie wonnen de makers vier gouden en twee zilveren Leeuwen in Cannes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!