Premium

Cannes dag 5: tweemaal goud voor Akqa en Amp Amsterdam

Daarnaast wint MediaMonks brons voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK.

En weer scoort Nederland goed in Cannes.

Vrijdagavond zijn er Leeuwen in de laatste categorieën uitgereikt: Glass: the Lion for Change, Sustainable Development Goals, Film, Titanium en Grand Prix for Good.

En weer laat Nederland van zich horen. Zo wint de Pink Chip-case van DeGiro door de Amsterdamse bureaus Akqa en Amp maar liefst tweemaal goud. Deze case draait om het inzicht dat beursgenoteerde bedrijven die worden geleid door vrouwen doorgaans beter presteren. Donderdag won DeGiro ook al goud en zilver voor de campagne.

Ook noteren we een bronzen Leeuw voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK  (The Japan Broadcasting Corporation) door het Nederlandse MediaMonks. Deze case draait om 's werelds eerste 'tekst-naar-teken-vertaalmachine' voor de dovengemeenschap, waarin op basis van geavanceerde technologie platte teksten realtime naar levensechte Japanse gebarentaal vertaald worden.

32 Leeuwen

Hiermee komt Nederland op een totaal van 32 Leeuwen, wat -in vergelijking met de laatste paar jaar- een bovengemiddeld hoge score is. Met als absoluut hoogtepunt de Grand Prix' voor Stukje van  mij' van KPN en 'Refurb' van Philips donderdagavond.

Bekijk alle Nederlandse winnaars en daarnaast de Grand Prix' per categorie hieronder.

Glass, the Lion for Change

Grand Prix voor Transition Body Lotion van Unilever door Ogilvy Singapore

Goud voor Pink Chip van DeGiro door Akqa Amsterdam (main agency) en Amp Amsterdam (postproductie)

Sustainable Development Goals

Grand Prix voor Cars to work van Renault door Publicis Conseil Paris

Goud voor Pink Chip van DeGiro door Akqa Amsterdam (main agency) en Amp Amsterdam (postproductie)

Brons voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK door MediaMonks NL

Film

Grand Prix voor Women's Football van Orange door Marcel Paris

Geen Nederlandse winnaars.

Titanium

Grand Prix voor All the ads van Doordash door Wieden+Kennedy Portland en Superette San Francisco

Geen Nederlandse winnaars.

Grand Prix for Good

The first speech Russia van RSF door Innocean Berlin

Geen Nederlandse winnaars.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie