Vrijdagavond zijn er Leeuwen in de laatste categorieën uitgereikt: Glass: the Lion for Change, Sustainable Development Goals, Film, Titanium en Grand Prix for Good.
En weer laat Nederland van zich horen. Zo wint de Pink Chip-case van DeGiro door de Amsterdamse bureaus Akqa en Amp maar liefst tweemaal goud. Deze case draait om het inzicht dat beursgenoteerde bedrijven die worden geleid door vrouwen doorgaans beter presteren. Donderdag won DeGiro ook al goud en zilver voor de campagne.
Ook noteren we een bronzen Leeuw voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK (The Japan Broadcasting Corporation) door het Nederlandse MediaMonks. Deze case draait om 's werelds eerste 'tekst-naar-teken-vertaalmachine' voor de dovengemeenschap, waarin op basis van geavanceerde technologie platte teksten realtime naar levensechte Japanse gebarentaal vertaald worden.
32 Leeuwen
Hiermee komt Nederland op een totaal van 32 Leeuwen, wat -in vergelijking met de laatste paar jaar- een bovengemiddeld hoge score is. Met als absoluut hoogtepunt de Grand Prix' voor Stukje van mij' van KPN en 'Refurb' van Philips donderdagavond.
Bekijk alle Nederlandse winnaars en daarnaast de Grand Prix' per categorie hieronder.
Glass, the Lion for Change
Grand Prix voor Transition Body Lotion van Unilever door Ogilvy Singapore
Goud voor Pink Chip van DeGiro door Akqa Amsterdam (main agency) en Amp Amsterdam (postproductie)
Sustainable Development Goals
Grand Prix voor Cars to work van Renault door Publicis Conseil Paris
Goud voor Pink Chip van DeGiro door Akqa Amsterdam (main agency) en Amp Amsterdam (postproductie)
Brons voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK door MediaMonks NL
Film
Grand Prix voor Women's Football van Orange door Marcel Paris
Geen Nederlandse winnaars.
Titanium
Grand Prix voor All the ads van Doordash door Wieden+Kennedy Portland en Superette San Francisco
Geen Nederlandse winnaars.