Maandagavond zijn er tijdens het Cannes Lions Festival of Creativity prijzen vergeven in zes categorieën: Pharma, Health & Wellness, Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good, Audio & Radio, Print & Publishing en Outdoor.
Met goed nieuws voor Nederland. Als natie pakken 'we' twee Leeuwen: zilver voor 'Stukje van mij' (KPN en Dentsu Creative) in de categorie Health & Welness en eveneens zilver voor The Fucking Car van Netflix door MediaMonks NL (main agency & media) in de categorie Outdoor.
Met name de KPN-campagne, over online sex shaming met zangeres Meau, is oer-Nederlands. Dat geldt voor zowel het merk als de bureaus die eraan hebben meegewerkt: Dentsu Creative, Amp Amsterdam, Wefilm, Crabsalad, Mindshare en Het PR Bureau. De spot is geregisseerd door Emma Branderhorst.
The Fucking Car-campagne van Netflix, ontwikkeld door het Nederlandse MediaMonks, draait om een marketingstunt rond het vierde seizoen van de serie Sex Education.
Bekijk de Nederlandse winnaars en daarnaast Grand Prix-winnaars per categorie hieronder. Nog meer Cannes-nieuws? Lees het liveblog van Adformatie.
Pharma
Grand Prix voor Magnetic Stories van Siemens door Area 23 New York. Daarnaast geen Nederlandse winnaars.
Health & Welness
Zilver: Stukje van mij van KPN door Dentsu Creative, Amp Amsterdam, Wefilm, Crabsalad, Mindshare, Het PR Bureau.
Grand Prix: The Last Barf Bag van Dramamine door FCB Chicago.
Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good
Geen Grand Prix', geen Nederlandse winnaars.
Audio & Radio
Grand Prix voor The misheard van Specsavers door Golin London, geen Nederlandse winnaars.
Print & Publishing
Grand Prix voor Recycle Me van Coca-Cola door Ogilvy New York; geen Nederlandse winnaars.
Outdoor
Grand Prix voor Stairs van Magnum door Lola MullenLowe Madrid; zilver voor The Fucking Car van Netflix door MediaMonks NL (main agency & media).