Premium

Cannes Lions dag 1: 'Stukje van mij' (KPN) en 'The fucking car' (Netflix) winnen zilver

Dentsu Creative (e.a.) en MediaMonks halen de eerste Leeuwen voor Nederland binnen.

'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative valt in de smaak bij de Cannes Lions-jury.

Maandagavond zijn er tijdens het Cannes Lions Festival of Creativity prijzen vergeven in zes categorieën: Pharma, Health & Wellness, Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good, Audio & Radio, Print & Publishing en Outdoor. 

Met goed nieuws voor Nederland. Als natie pakken 'we' twee Leeuwen: zilver voor 'Stukje van mij' (KPN en Dentsu Creative) in de categorie Health & Welness en eveneens zilver voor The Fucking Car van Netflix door MediaMonks NL (main agency & media) in de categorie Outdoor. 

Met name de KPN-campagne, over online sex shaming met zangeres Meau, is oer-Nederlands. Dat geldt voor zowel het merk als de bureaus die eraan hebben meegewerkt: Dentsu Creative, Amp Amsterdam, Wefilm, Crabsalad, Mindshare en Het PR Bureau. De spot is geregisseerd door Emma Branderhorst.

The Fucking Car-campagne van Netflix, ontwikkeld door het Nederlandse MediaMonks, draait om een marketingstunt rond het vierde seizoen van de serie Sex Education. 

Bekijk de Nederlandse winnaars en daarnaast Grand Prix-winnaars per categorie hieronder. Nog meer Cannes-nieuws? Lees het liveblog van Adformatie.

Pharma

Grand Prix voor Magnetic Stories van Siemens door Area 23 New York. Daarnaast geen Nederlandse winnaars.

 

Health & Welness

Zilver: Stukje van mij van KPN door Dentsu Creative, Amp Amsterdam, Wefilm, Crabsalad, Mindshare, Het PR Bureau.

Grand Prix: The Last Barf Bag van Dramamine door FCB Chicago.

Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good

Geen Grand Prix', geen Nederlandse winnaars.

Audio & Radio

Grand Prix voor The misheard van Specsavers door Golin London, geen Nederlandse winnaars.

Print & Publishing

Grand Prix voor Recycle Me van Coca-Cola door Ogilvy New York; geen Nederlandse winnaars.

Outdoor

Grand Prix voor Stairs van Magnum door Lola MullenLowe Madrid; zilver voor The Fucking Car van Netflix door MediaMonks NL (main agency & media).

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie