Premium

Candid Group neemt programmatic specialist The Edge Initiative over

Het bureau is gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science.

Candid Group is op het overnamepad, want in januari nam het nog mediabureau Stroom over. Nu voegt de mediagroep een digitaal bedrijf toe. Andere labels zijn Head to Head, BBK Media, Het Mediakantoor, onderzoeksbureau Vostradamus, online bureau Lavinci en het marketingnieuwsplatform frank.news. 

The Edge Initiative bestaat zes jaar en verzorgt diensten voor zowel demand en supply partijen op het gebied van programmatic, automated trading en RTB. Erik Geurts, oprichter van The Edge Initiative: 'Het was voor ons van belang aansluiting te vinden bij een onafhankelijke mediapartij die dezelfde ideeën heeft op het gebied van programmatic buying en data science.'

Kostenbesparingen
Gérard Ghazarian, CEO van de Candid Group: 'Ik noem deze overname liever een samenwerking. Deze stap past in onze strategie om onafhankelijke mediapartijen met elkaar te verbinden en schaalvoordelen te bieden die vergelijkbaar zijn met de grote internationale mediabureaus. Waar wij voorheen toegang tot de exchanges met meerdere partijen moesten regelen, is daar nu één overall oplossing voor gekomen. De klanten van bij ons aangesloten mediabureaus profiteren van deze overname door kostenbesparingen en technische knowhow op het gebied van programmatic en automated trading. Daarnaast hebben we vooral gekeken naar de synergie met Vostradamus, dat gespecialiseerd is in data science en sociale media.'
 
De samenwerking biedt volgens Ghazarian ook kansen voor partijen buiten de groep 'die willen profiteren van schaalvoordelen die tot nu toe slechts toegankelijk waren voor grote bureaunetwerken en/of exploitanten'.  Hij spreekt van een betere dienstverlening tegen lagere kosten. 'Een groot deel van het mediabudget wordt opgesoupeerd door onder meer de hoge technische kosten.' 

AppNexus
The Edge Initiative faciliteert partijen bij hun aansluiting op het ecosysteem van AppNexus, en verleent diverse ondersteunende diensten en producten. Daarbij moet transparantie en ‘price accountability’ voorop staan. Ghazarian: 'Het feit dat zowel de vraag- (DSP), als de aanbodzijde (SSP) zijn geïntegreerd in AppNexus, biedt grote voordelen ten opzichte van andere partijen. Het is niet voor niets dat partijen die data veilig maar commercieel willen benutten een onafhankelijke partij als AppNexus kiezen in plaats van bijvoorbeeld Google. Voor ons is deze samenwerking vooral een keuze voor het optimaliseren van het dienstenpallet dat we onze klanten willen bieden.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie