De campagne Zaanmakers wil de Zaanstreek positioneren als aantrekkelijke regio voor young professionals om te wonen, werken en leven.
Branding agency Vandejong heeft de campagne gelanceerd, in opdracht van Stichting Marketing Zaanstreek. Vandejong ontwikkelde onder meer het merkconcept, de strategie, de visuele identiteit en een magazine.
In de campagne wordt de nadruk gelegd op de mensen in het gebied zelf: de Zaanmakers. Deze mensen zijn ‘smaakmakers’. Ze vormen de toekomst van de Zaanstreek en zijn verantwoordelijk voor de - wat men hoopt - derde bloeiperiode van het gebied.
Eduard Dirkzwager, Brand Manager van Stichting Marketing Zaanstreek: ‘Na tijden van voorspoed in de Gouden Eeuw en de Industriële Revolutie is de regio klaar voor de 21e eeuw. Van de windmolens in de 17e eeuw tot de creatieve industrie van nu, er is altijd gepionierd en geld verdiend rondom de Zaan. Als betaalbaar gebied op korte afstand van de metropool Amsterdam is de Zaanstreek dan ook een ideale vestigingsplaats voor starters, jonge gezinnen en beginnende ondernemers. In deze campagne willen wij dat graag laten zien.’
Strategieconsultant Cyril van Sterkenburg van Vandejong: ‘Vandejong heeft de ondernemende geest van de Zaanstreek vertaald in de campagne. Hierbij zijn we uitgegaan van de bewoners en ondernemers van het gebied zelf. In krachtige fotografie door Morad Bouchakour laten we het merkverhaal van Zaanmakers zien. Dit is een gebied waar de starters van de toekomst meer vierkante meters voor hun geld krijgen, kunnen pionieren met huizen en bedrijven, terwijl ze tegelijkertijd profiteren van de nabijheid van de Randstad. De Zaanstreek is de plek waar je het juist als ondernemende jongere helemaal kunt maken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!