De ambitie van Burst is niet gering: Binnen drie jaar verdrievoudigen en vestigingen in het buitenland openen, om zo aan de groeiende vraag te blijven voldoen. Het 45 medewerkers tellende digital production agency bereikte dit jaar in de Emerce 100 pole position in de ranglijst middelgrote bureaus. Ceo Hans Maltha: ‘Onze kern is de liefde voor het product.’
Wat was de aanleiding om Burst op te richten? ‘Als TU Delftenaren waren we gefascineerd door de snelheid waarmee we een product online konden zetten en realtime aanpassen. Tel daarbij de meetbaarheid van digitale platformen op en een passie voor online was geboren. De kern van Burst is nog steeds de liefde voor het product en de impact die we daarmee kunnen maken voor onze klanten.’
Wat was de grootste uitdaging? ‘De grootste uitdaging blijft het bijhouden van het continu veranderende consumentengedrag. Om onze klanten (bureaus en merken) goed te kunnen bedienen en relevante platformen te bouwen moeten we constant kunnen voorspellen waar de markt zich heen beweegt. We zijn tenminste 20% van onze tijd bezig met exploratie.’
Wat was het grootste succes? ‘Afgezien van de erkenning die we steeds meer uit de markt krijgen, waar we erg dankbaar voor zijn, zijn we het meest trots op de impact die wij op de business van onze klanten hebben. We zien dat dit wederzijds is, omdat we met nagenoeg al onze klanten lange termijn relaties hebben.’
Welke tegenslagen heeft het bedrijf geleden? ‘Elke dag proberen we als organisatie te leren en daar horen tegenslagen bij. Het experimenteren, meten en hiervan leren zit in ons DNA. Dat brengt ons als organisatie en de markt verder. Zonder tegenslagen zouden we stil staan.’
Heb je ergens spijt van? ‘Geen spijt, wel een hoop lessen geleerd.’
Waar zijn jullie het meest trots op? 'Op het team dat we de afgelopen jaren binnen Burst hebben opgebouwd. Het team is de kern van Burst en is elke dag bezig met het toevoegen van waarde aan de business van onze klanten.'
Omschrijf Burst in vijf kernwoorden. 'We hebben er maar vier voor nodig, in het Engels: Strong Individuals, Craftsmanship & Together.
Wat is de werkwijze die volgens jullie tyerend is voor jullie bureau? 'Een idee/concept omzetten in een online product. Dit lanceren en vervolgens op basis van gebruikers en data leren en doorontwikkelen. Zo streven we continu naar optimale kwaliteit van onze producten.'
Hoe zien jullie de toekomst? 'We zien de toekomst in nog meer blended teams met onze klanten. Een nog sterkere focus op data en internationalisering.'
Als ik jullie twintig jaar geleden had verteld waar het bedrijf nu staat, wat was dan de reactie geweest? 'Toen waren we pas vijftien jaar oud en hadden we nog geen idee! Wel wisten we dat we impact wilde maken voor de mensen om ons heen. En dat is gelukt.'
(vlnr Kyra Roest, Hans Maltha, Martine de Kock en Jeroen van den Berg)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!