Blippar is in 2011 opgericht en heeft kantoren in Amerika (San Francisco, New York, Los Angeles, Chicago), Groot-Brittanie (London), Japan (Tokyo), Turkije (Istanbul) en India (Dehli), na de overname van het Nederlandse Layar vestigt Blippar zich in nu ook Amsterdam om klanten in de Benelux te bedienen. Door aanwezigheid van grote organisaties als Unilever, P&G en Heineken in de Benelux en met name in Nederland, is een lokaal kantoor van belang.
Blippar’s strategie is er op gericht om een wereld te creëren waarbij de fysieke wereld middels augmented reality virtueel tot leven kan worden gebracht. Middels mobiele, wearable apparaten zoals onder andere smartphones, tablets en Google Glass is het voor consumenten mogelijk om extra informatie te verkrijgen uit producten en verpakkingen, objecten, media en reclame-uitingen. Voor merken, adverteerders en uitgevers biedt dit nieuwe mogelijkheden om consumenten te bereiken en interactie aan te gaan. De eerste campagne in Nederland met Blippar was de Pepsi WK-campagne van afgelopen zomer waarbij Pepsi een interactief blikje met Van Persie introduceerde. Ruim een miljoen blikjes waren voor de Nederlandse markt voorzien van exclusieve content zoals muziek, video’s en een game.
Blippar Benelux staat onder leiding van Arjen de Vries. De Vries werkte eerder o.a. voor Layar, De Persgroep en VNU. De Vries: 'Het Blippar platform is meer geavanceerd dan bijvoorbeeld het Layar platform. De mogelijkheden voor activatie zijn daardoor groter. Inzicht in data is essentieel bij alle partnerships die we doen. We hebben veel mooie cases met goede resultaten mbt ROI.'
https://www.youtube.com/watch?v=YIPWq_sAC2M
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!